<
September 16, 2024

Tindakan Mengejutkan: Mohamad Faisal Halim mengumumkan percutiannya kepada pasukan kerana…..

KUALA LUMPUR, 13 Mei — Prosedur allograft dengan pemindahan kulit untuk memperbaiki kesan melecur tahap keempat yang dialami oleh pemain sayap Harimau Malaya dan Selangor FC, Mohamad Faisal Halim, selepas disiram dengan asid baru-baru ini menunjukkan reaksi positif.

Ahli Lembaga Pengarah Selangor FC, Datuk Seri Shahril Mokhtar, menyifatkan pemindahan kulit yang diimport dari luar negara untuk digunakan dalam prosedur pada Khamis (9 Mei) itu sebagai sesuai.

“Setakat ini, saya lihat keadaan Faisal semakin baik, dan prosedur pemindahan kulit juga boleh dikatakan berjaya, tanpa sebarang isu,” katanya ketika dihubungi hari ini, menambah bahawa beliau telah melawat pemain bola sepak berusia 26 tahun itu semalam.

Pada 5 Mei, Faisal Halim mengalami melecur tahap keempat selepas disiram dengan asid di sebuah pusat membeli-belah di Petaling Jaya.

Pemain yang memenangi Anugerah Gol Terbaik di Piala Asia 2023 di Qatar pada Januari lalu dijangka akan berehat sekurang-kurangnya lima atau enam bulan, dan akan terlepas dua perlawanan dalam pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2026/Piala Asia 2027 menentang Kyrgyzstan dan Taiwan bulan depan.

Kejadian tersebut merupakan insiden tragis kedua yang menimpa pemain kebangsaan selepas pemain pinjaman Terengganu FC, Muhammad Akhyar Abdul Rashid, cedera di kepala dan kaki selepas diserang oleh dua perompak di kawasan kediamannya di Kuala Terengganu pada Khamis lepas.

Serangan ke atas pemain bola sepak kebangsaan kemudian mengambil giliran baharu apabila pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safiq Rahim, diserang oleh dua lelaki bermotosikal yang memecahkan cermin belakang keretanya dengan tukul di Johor Bahru pada Selasa (7 Mei). — Bernama

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *